Så fungerar Admin-portalen
Den här guiden är för dig som redan har ansökt om att börja er klass- eller lagförsäljning. Har du inte ansökt om att starta en försäljning ännu så gör du det enkelt genom att klicka här.
Börja med att logga in
För att logga in i portalen så för du pilen över ”PORTAL” huvudmenyn. Välj sedan ”Logga in (admin)”. Du kan även klicka på den här länken för att komma till inloggningen.
Om du klickar på länken här ovanför och inte kommer till en inloggningsruta så innebär det att du redan är inloggad. Du bör då hamna direkt i Admin-portalen.
Funktioner på startsidan
Här nedanför kan du se förklaringar för alla delar och funktioner i Admin-portalen.
Lägg till nya säljare
Här nedanför kan du se förklaringar för hur du enkelt lägger till nya säljare eller ändrar gamla profiler.
Beställningar
Klicka på ”Beställningar” i huvudmenyn för att se hur orderflödet ser ut bland alla säljare.
Översikt över en beställning
Den här vyn ser du när du klickar på summan i bilden här ovanför. Du kan se en bra översikt över den specifika ordern. Här kan du även ta bort en del eller hela beställningen ifall en säljare har råkat beställa fel. Det gör du enkelt genom att klicka på papperskorgen bredvid den felaktiga beställningen.
Markera beställning som levererad
Under fliken ”Inskickade beställningar” kan du se alla beställningar som skickats in av deltagarna. Du kan även markera de som är levererade till kunden.
Andra frågor eller funderingar?
Vi finns här för dig, hör gärna av dig så hjälper vill till. Ring oss på 018-163100 eller maila till oss på info@fikakassan.se.